Chef-aan-huis Arnout Desmedt uit Keerbergen en sommelier Gianluca Di Taranto uit Muizen bij Mechelen werken samen onder de noemer ‘The Box”. De doos bevat niet alleen een 9-gangenmenu, maar ook aangepaste wijnen en een link naar een QR-code die de klant leidt naar een bijhorend instructiefilmpje. “The Box” wordt aan huis geleverd of kan afgehaald worden.

repost article Made in Vlaams-Brabant

The Jane-sommelier Di Taranto, vorig jaar nog verkozen tot “Beste Belgische Sommelier”, en Arnout Desmedt van kok-aan-huiszaak A Cook, zijn het wachten op de heropening van de horeca beu en lanceren een nieuw foodconcept, “The Box”.

9-gangenmenu

“De negatieve energie van de lockdown willen we omzetten in een positief gegeven. Net daarom hosten we als eersten in ons land dit unieke concept”, luidt het. Arnout bereidt een 9-gangenmenu voor, Gianluca selecteert de passende topwijnen: “klanten moeten me dus blindelings vertrouwen”, zegt de sommelier met een knipoog.

Instructiefilmpje

In de doos zit naast het menu en de wijn ook een QR-code met een link naar een filmpje met instructies: “Ook al trachten we de klanten zo min als mogelijk kookwerk te geven, is hier en daar een handeling nodig, al was het maar om te dresseren”, luidt het. Gianluca legt op de beelden haarfijn uit waarom hij de wijnen in de handgevulde flesjes van 100ml vakkundig uitkoos.

Geslaagde try-out

Begin januari dit jaar experimenteerden de twee met het concept tijdens een online bedrijfsevenement: “Dat liep meer dan gesmeerd, waarop we het licht op groen hebben gezet om “The Box” open te trekken naar iedereen in de brede regio,” zegt Gianluca. Met “The Box” stappen de twee af van de klassiekere takeawayformule: “We willen vooral gaan naar een totaalervaring voor klanten. Het enige wat we niet kunnen in vergelijking met een normaal restaurant, is de tafelbediening.” Gianluca en Arnout gaan er prat op dat alleen kwaliteitsproducten en -wijnen worden aangeboden: “De selectie van de producten en de wijnen neemt veel tijd in beslag, maar we willen nauwkeurig te werk gaan”, aldus Arnout.

Takeaway en leveringen aan huis

Of Arnout en Gianluca het concept ook na de gezondheidscrisis zullen doortrekken, is momenteel koffiedik kijken: “Binnen een 6-tal maanden zullen we daar meer zicht op krijgen. We evolueren sowieso naar een andere realiteit die strikter en strenger wordt. We mogen dus niet blijven stilstaan. Ook in wat wij doen is innoveren en meerwaarde creëren zoals met onze filmpjes, belangrijk. Misschien koppelen we wel het nieuwe normaal aan onze takeaway”, besluit het duo. Zowel takeaway als leveringen aan huis zijn mogelijk in Keerbergen en in de regio rond Mechelen.

Meer items Sommelier Gianluca Di Taranto en kok serveren 9-gangenmenu met aangepaste wijnen in “The Box”