Zo, de maand januari 2021 kan ook al meteen de annalen in. Op naar februari, de maand waarin we onze voornemens van 2021 toch nog eens extra in de verf willen zetten. De tournée minérale ofte een maandje zonder alcohol gaat weer van start. Kan jij dat? Vandaag, meer dan ooit, zijn er heel lekkere alcoholvrije alternatieven te vinden op de markt. Bij Local Exclusives zetten we dan ook graag het ondernemende zusjesduo Claessens in the picture met hun super leuk concept 'The Mocktail Club'.

Oprichtsters The Mocktail Club Marie & Kaat Claeesens

Ook dit jaar mocht The Mocktail Club de unieke Tournée Minérale mocktail creëren. Hibiscus Spice is born! Speciaal voor Tournée Minérale hebben we een eenvoudig recept ontwikkeld met verrassende ingrediënten.

Prachtige rode hibiscusbloemen zorgen voor een fruitige smaak met zure toets. Jeneverbessen geven de mocktail een kruidige touch. Tonen van nootmuskaat, kaneel, kruidnagel en peper worden verzorgd door piment. Kardemom geeft een intense, frisse geur en brengt smaken van bergamot en citroen.Last but not least zorgt dragon voor een peperachtige, bittere smaak met een lichte toets van anijs.

Wil je eens iets anders dan een Virgin Mojito? Heb je zin in iets creatiever dan een alcoholvrije strawberry daiquiri? Ga dan aan de slag met dit origineel recept en probeer de Hibiscus Spice uit!

Meer info over The Mocktail Club vind je hier: Website 'The Mocktailclub'

Meer items Dit Local Exclusives lid trapt alvast 'Dry February' creatief af!

Sterrenchef Glenn Verhasselt bereidt feestmenu voor buurtrestaurants in Halle en Dilbeek

Sterrenchef Glenn Verhasselt (Sir Kwinten, 1*) kookt voor het goede doel samen met andere Northseachefs. Omdat ook de minderbedeelden een lekkere maaltijd verdienen tijdens de eindejaarsperiode!

Steun de Horeca in Durbuy door de doneeractie van Local Exclusives

In samenspraak met Roger van Damme hebben wij beslist om deze doneeractie op te zetten ten voordele van het volledige dorp van Durbuy.

Deluxe Distillery valt 3x in de prijs op internationale competitie

Tweemaal brons voor de Blind Tiger Gin en één keer zilver voor de Mary White Vodka!

Dominique Persoone onderneemt actie en zet zich in voor de stichting Natte Snoetjes

Heerlijke chocolade ten voordele van de getroffen dieren van de watersnood. Vanaf vandaag te koop bij Chocolate Line in Brugge & Antwerpen.

Local Exclusives lid Andy De Brouwer, gastheer en sommelier van Les Eleveurs, breidt uit met de gloednieuwe Vloei-Bar.

In volle coronacrisis richtte Andy zijn nieuwe, hippe bar op waar je kan om te genieten van een heerlijk hapje en drankje én dat in een retro setting!

Roger van Damme haalt al zijn kookspullen uit de kast om te kunnen bakken met Désirée

Bakplezier gegarandeerd met de nieuwe bakmixen van Désirée by Roger Van Damme! Van pannenkoeken tot botercake, van suikerwafels tot brownies en oliebollen! Ontdek ook de 3 verschillende soorten ambachtelijke granola.