De Belgische horecasector krijgt het actueel met een tweede lockdown alweer hard te verduren. We hadden vorig jaar nooit gedacht dat we deze zin zouden dienen op te schrijven. De lancering van de culinaire gids Gault Millau is normaal de hoogmis van de sector die de Belgen zo na een hart ligt: de horeca.

Vandaag heeft het fysieke event, waar normaal zo’n 1000-tal lieden uit de horeca aanwezig zijn, plaats gemaakt voor een Facebook live event.

We brengen graag hulde aan de sector en nog eens extra voor 3 leden van Local Exclusives die deze namiddag in de prijzen vielen:

Roger van Damme van Het Gebaar laat ook dit jaar weer een hoge score noteren met 18/20 in de gids.

Proficiat ook voor de ex chef van het jaar Filip Claeys van restaurant De Jonkman in Brugge. Hij behaalt ook dit jaar de zeer hoge score van 18/20

Tot slot behaald ook restaurant Sir Kwinten in Gooik, van eigenaar Yanick Dehandschutter en chef Glen Verhasselt, een zeer hoge score van 16/20.

Een speciale vermelding ging er naar ons lid Yanick Dehandschutter, triple beste sommelier van België en eigenaar van het restaurant Sir Kwinten. Hij bracht dit jaar een speciale pairing collection box uit met het Belgische chocolademerk Neuhaus. Deze pralines laten zich uitstekend ‘pairen’ met de 4 grote types van champagne die men kan vinden.

Proficiat aan onze leden van Local Exclusives en heel veel sterkte in deze moeilijke periode!

En proficiat aan alle andere winnaars en bij uitbreiding alle Horeca lieden in België #staystrong en #staysafe

Meer items 3 Local Exclusives leden vallen in de prijzen bij de Gault Millau awards 2020